Isnin, 13 Ogos 2018

Penerbitan Buku Amalan PAK21 bagi Aliran Kemahiran Dandanan Rambut


Pada 13 Ogos 2018 team Panitia Dandanan Rambut SMPK Vokasional Indahpura telah melancarkan satu buku penerbitan kami yang bertajuk Amalan PAK21 dalam Dandanan Muka - Himpunan Inspirasi guru Muda Aliran Kemahiran Dandanan Rambut. Buku ini adalah kesinambungan daripada PLC yang telah kami jalankan sepanjang tahun ini. Kami merancang hendak menjemput VIP daripada pihak luar untuk merasmikan buku terbitan pertama panitia kami tetapi terbitan kedua dalam bidang kemahiran. Bagi merealisasikan hasrat tersebut, kami telah menjemput En Herryan Syah yang merupakan founder mudahmengajar.com sebagai perasmi pelancaran buku kami. 
Kedatangan perasmi adalah sejajar dengan program kami yang ingin meningkatkan pengetahuan dan kemahiran kami mengendalikan teknologi. Perkembangan teknologi alat bantu mengajar yang pantas menyebabkan kami mengundang seorang pakar teknologi sebagai pencetus kepada semangat kami. 
Pelancaran dimulakan dengan LDP Mudah mengajar oleh En Herryan. Penggunaan Google Keep dan Google Photos dalam menyusun evidens folio murid SKM sangat memberi manfaat. En Herryan juga memperkenalkan chromebook dan google talk untuk menggalakkan murid berkomunikasi dalam bahasa inggeris.Perkongsian selama 2 jam banyak memberi informasi dan menambahkan pengetahuan kami dalam ICT.
Kemudian semua peserta ditayangkan montaj pelancaran buku. En Herryan kemudian menandatangani banner pelancaran dan merasmikan pelancaran dengan sedikit ucapan. Pelancaran yang ringkas tetapi penuh bermakna ini diakhiri dengan sedikit jamuan petang. 






Semoga buku ini menjadi inspirasi guru-guru lain untuk mempunyai penerbitan buku yang bermakna dalam meningkatkan tahap profesionalisme guru-guru khasnya.

Tiada ulasan: