Selasa, 27 Mac 2018

Bestnya PdPc di luar bilik darjah part 2

Entri kali ini ialah sambungan entri yang lepas yang tak sempat cikgu nak update. Selepas beberapa jam mengkaji maklumat tentang W Concept Saloon, cikgu mem'belanja' anak murid cikgu di sebuah tempat yang agak glemer juga tapi cikgu pun tak pernah makan di sini. SDS Cafe di AEON Kulai menjadi pilihan pada kali ini. Sebab cikgu nak bawak ramai anak murid jadi cikgu booking dulu tempat bagi memastikan ada tempat untuk duduk. Alhamdulillah walaupun kami sampai pada waktu peak hour, tapi meja telah di 'reserve' untuk kami. 

                                                                   ~photo deleted~

Sesudah siap mengatur kedudukan murid, cikgu pun menghulur menu untuk murid membuat pilihan sendiri dengan bajet duit yang ada. Terkebil-kebillah anak murid cikgu nak pilih sebab bahasa yang digunakan adalah bahasa inggeris. Nasib baiklah ada gambar makanan di sebelah menu. Dapatlah juga mereka membuat keputusan dengan cepat. Kami membuat order mengikut kelas supaya senang dalam proses pembayaran nanti. Laipun, memang nak melatih murid membayar sendiri. Secara tak langsung pdpc kali ini dah merentas kurikulum juga.

~photo deleted~

Nampak tak keceriaan muka masing-masing bila dah dapat makanan. Makanan pun boleh tahan canggih la bukan ada nasi putih dengan ikan asam pedas ke sambal belacan ke. Tapi memang tekak Melayu kan..ke mana-mana memang nak nasi punya.

~photo deleted~

Dah siap makan murid cikgu buat bayaran sendiri di kaunter. Memang cikgu nak ajar diorang bayar sendiri. Cikgu tengok je dari tepi.

Lepas siap makan kami bergegas ke TGV Cinemas untuk beli tiket wayang pula. Memang objektifnya untuk mendedahkan murid dengan perkembangan teknologi sekarang..jadi cikgu perkenalkan cara membeli tiket menggunakan kiosk. Manalah tahu lepas ni diorang buka barber shop yang kena ambil nombor dan bayar pakai kiosk juga kan...

~photo deleted~
Senyum je kat tepi kaunter.

~photo deleted~
Ha ni la tiket yang beli pakai kiosk. Dah tempah siap bergambar dengan tiket yang dah dibeli. Harga tiket pada hari ini agak mahal. Puaslah kitorang nego dengan adik kat kaunter tu nak tiket murah pasal diorang OKU. Nasib la dia kata boleh dapat RM10 tapi seat kat bahagian hadapan skrin. Bolehlah nak... asalkan korang ada pengalaman.

~photo deleted~
Ha..ni lah cerita yang diorang layan dalam wayang nanti. Mintak-mintaklah anak murid cikgu yang kurang upaya pendengaran ni faham jalan ceritanya. Esok cikgu tanya dalam kelas.

Tiada ulasan: