Selasa, 24 April 2018

Wira is the best

Kejohanan sukan sekolah dah lama berlalu.tapi sebab kebelakangan ni di wall fb cikgu ramai betul yang update pasal tema sukan jadi cikgu nak kongsi tema sukan sekolah cikgu pula hari ni. Tema kejohanan sukan sekolah cikgu tahun ini ialah STESEN MINYAK. hahaa... puas jugaklah cikgu berbincang dengan semua guru penasihat apakah maksud tema itu. Namun rasa lega juga sebab kejohanan kali ini diadakan di stadium yang bermaksud tiada hiasan khemah. Fuh leganya.

So sebab tiada hiasan khemah, maka kami bertungkus lumus fokus ke arah persiapan penuh fokus untuk perbarisan. Ini termasuklah pakaian maskot. Selain itu semua seluar peserta perbarisan cikgu kumpulkan dan semua guru dan murid rumah sukan diarah menjahit tepi seluar dengan kain merah. Barulah seragam kan..


Untuk perarakan perbarisan pun kena ada props juga. Sebab temanya stesen minyak maka ianya sinonim dengan kenderaan. Oleh kerana itu, rumah cikgu memilih kereta lumba sebagai props kali ini. Ermm... maskot naik kereta lumba???? hehehe nantikan.


Sebab dalam rumah sukan cikgu ni ada pakar menjahit.. jadi cikgu gunakan peluang ini untuk menyuruh cikgu Z menjahit pakaian maskot. Cikgu dapat idea mereka pakaian maskot dengan menggunakan patung yang selalu ada di stesen-stesen minyak yang selalu melambai-lambai kita supaya masuk dalam stesen minyak tu. Tengok tu bila sesi fitting.. memang kerjasama itu penting. Nak bagi murid pakai pakaian maskot tu pun ambil masa. Kejap kepala tak mathing la.kejap lengan sempit pulak.


Selepas proses fitting segala telah selesai.. Taaraaa.. inilah hasilnya. Comel tak maskot CALTEX cikgu.Sampai ke malam tau cikgu selesaikan tang baju maskot ni. 


Dan.. inilah hasil semasa acara perbarisan kejohanan berlangsung di Stadium Taman Putri, Kulai



Happening tak rumah merah cikgu? merah menyala kan?

Apabila keputusan pertandingan keluar.. cikgu la yang paling berdebar-debar.. yeay.. akhirnya johan perbarisan dimenangi oleh rumah WIRA.. senang hati sangat.

Setiap pertandingan memerlukan sifat kerjasama dan semangat berpasukan dan perlu ada tenaga untuk menggerakkan semua cadangan agar semuanya jadi sempurna.



1 ulasan:

NORZI berkata...

Assalammualaikum cg .bgm buat maskot tu..?